Gyakran Ismételt Kérdések

Mi az esemény célja?

Az immár 17. alkalommal megrendezett MVM Élménynap célja, hogy a beteg, gyógyult, illetve hátrányos helyzetű gyermekek számára legalább egy nap erejéig feledhetetlen élményt adhassunk, hogy erre az időre kicsit elfeledtessük gondjaikat. 

Az eseményen való részvétel ingyenesen biztosított?

Igen, az előzetesen meghívott és regisztrált szervezetek számára ingyenesen biztosított a részvétel, az előzetesen rögzített létszámmal. 

Mi az esemény helyszíne?

Budapest, Millenáris, B épület (1024 Budapest, Kisrókus u. 16-20.)

Mi az esemény időpontja?

2024. november 14. csütörtök 09:00-15:00 

Lesz biztosítva parkolás a résztvevőknek?

Igen, amennyiben autóval érkezel, a Millenáris B épület alatti mélygarázsban (fontos: nem „Széllkapu mélygarázs”, hanem „Millenáris mélygarázs”, bejárat a Kis Rókus utca felől) tudunk korlátozott számban parkolóhelyeket biztosítani a rendezvény idejére. Behajtáskor az őrnek az esemény nevét szükséges csak mondani, rendszám előzetes leadása nem szükséges. Amennyiben nem találnál esetleg már szabad helyet, a környéken fogsz tudni megállni.

 

Amennyiben saját, nem általunk szervezett busszal érkezik egy adott szervezet, úgy a Fény utca felől tudjátok a Millenárist megközelíteni, majd a gyermekek leszállását követően egyénileg a környéken, közterületen megoldható a parkolás.

Lesz biztosítva busztranszfer is a résztvevő gyermekeknek, intézményeknek?

Igen, a résztvevő gyermekek, intézmények számára a helyszínre történő oda- és visszaszállításban szervezetten buszokkal segítünk azoknak, akik előzetesen jelezték felénk transzfer igényüket és egyeztettük a részleteket.

Tömegközlekedéssel hogyan közelíthető meg az esemény helyszíne?

A budapesti Millenáris legkönnyebben a Széll Kálmán tér, a Széna tér, illetve a Mechwart liget irányából közelíthető meg. Ezeken a forgalmi csomópontokon számos busz (5, 16, 39, 91, 128, 129, 139, 149, 155, 156), metró (2), valamint villamos (4, 6, 17, 56, 56A, 59, 59B, 61) is közlekedik.

Hány órától ajánlott az érkezés?

A kapukat 09:00 órakor nyitjuk meg, a résztvevő gyermekek, intézmények számára az érkezést pedig 09:00 és 10:00 óra között javasoljuk. Az esemény hivatalos megnyitása 10:00 órakor kezdődik a színpadon, de az aktivitások, játékok már ezt megelőzően, 09:00 órától kipróbálhatók.

Egyénileg vagy csoportosan érdemes érkeznie a szervezeteknek?

Mivel várhatóan nagylétszámú esemény lesz idén is az MVM Élménynap, számos szervezet delegál gyerekeket, a csoportos érkezést és távozást preferáljuk, hogy a regisztráció gördülékenyen mehessen.

Aki egyénileg jön szülővel, azt külön előre jelezni szükséges, és kérjük, pontosan egyeztessék, hogy melyik intézmény/alapítvány delegáltjaként vesz részt az Élménynapon. Itt is kérjük, adják meg előzetesen a résztvevő gyermek és felnőtt kísérő nevét.

Milyen programok, aktivitások várhatók a nap során?

Idén az űr világával várjuk a gyerekeket, akik izgalmas kalandokat élhetnek át, miközben játékos feladatokat teljesíthetnek. Az eseményen résztvevő „kis űrhajósokat” színpadi programokkal, kézműves foglalkozásokkal, interaktív játékokkal, arcfestéssel, csillámtetoválással, fotósarokkal és még sok színes élménnyel várjuk.

 

A részletes színpadi programokról és egyéb aktivitásokról ITT tudtok tájékozódni.

Lesz étkezés biztosítva a résztvevőknek?

Igen, az esemény teljes időtartama alatt ingyenesen biztosítjuk az ételeket, italokat a résztvevők számára. Ebédre 11:45-től 13:45-ig lesz lehetőség a B csarnok emeleti galériáin, míg a mozgássérült vendégek számára a bal oldali galéria alatt készülünk akadálymentesített ebédeltetéssel.

Szükséges az ebédre előzetesen regisztrálni?

Nem szükséges, 11:45 és 13:45 között bármikor lehetőség lesz rá a szabad helyek függvényében, az ebédeltetést az önkéntesek segítik és koordinálják.

Tudnak vegetáriánus és ételérzékenységgel rendelkezők is az ebéd során fogyasztani?

Igen, készülünk számukra is opciókkal – minden felszolgált ételről az ebédeltetés helyszínén, menükártyákon és az önkéntesek segítségével is tudtok majd tájékozódni. 

Lesz biztosítva akadálymentes étkezés is?

Igen, ugyanazon intervallumban, tehát 11:45-től 13:45-ig lesz lehetőség akadálymentesített étkezésre a B csarnok földszintjén, a színpad bal oldalánál, a galéria alatt.

Szükséges a programokra a helyszínen regisztrálni?

Előzetesen egyikhez sem szükséges, a helyszínen pedig a legtöbb programhoz nem szükséges, kivéve a Mobil Planetárium, valamint az Űrsuli „tanórái” – ezek esetében, a várható sor elkerülése érdekében helyszíni űrlapokkal is készülünk.

Lesznek segítők az egyes aktivitásoknál?

Igen, az Élménynap helyszíni lebonyolításában az MVM önkéntes kollégái fognak segítséget nyújtani a rendezvény teljes ideje alatt, akiket fehér színű, ÖNKÉNTES feliratú pólóban találtok majd – legyen szó érkezésről, buszok tereléséről, helyszíni regisztrációról, karszalagok kiosztásáról, ruhatárról, az ebédeltetésről és a programokról, aktivitásokról. 

Készülnek fotók és videók a nap során?

Igen, a rendezvényen fotók és videófelvételek is készülnek, amelyeket az MVM saját közösségi oldalain, valamint a sajtóközleményben használunk majd fel. A közleményt, néhány fotóval eljuttatjuk a résztvevő szervezetek és az önkéntesek számára is az eseményt követően. 

Hol találom a személyes adatok kezeléséről szóló tájékoztatókat?

A GDPR-nak megfelelően a rendezvényszervezésekkel kapcsolatban végzett adatkezelésekről a tájékoztatók ITT találhatók. Az MVM Élménynap 2024 rendezvényen önkéntesen segítők, valamint a résztvevő szervezetek és gyermekek számára készült adatkezelési tájékoztatókban foglalt adatkezeléshez hozzájárultok adataitok elküldésével és a rendezvényre belépéssel.

Milyen életkorú gyermekek számára ajánlott a részvétel?

Alapvetően 8-12 éves gyermekek számára készülünk aktivitásokkal, de természetesen jöhetnek 12 évesnél idősebb, a programok iránt érdeklődő gyerekek is. 

Várhatók az aktivitások során fokozott fény- és hanghatások?

Igen, vannak olyan játékaink, amelyek során erőteljes fény- és hanghatások várhatók, ezzel kapcsolatban kérjük a kísérő felnőttek szíves figyelmét és segítségét, az érintett játékok, állomások elé külön megállítótáblákat is teszünk ki tájékoztatásul.
A játékokon kívül a színpadi programok esetében is számítani lehet fokozott fény- és hanghatásokra, ezért kérjük az adott szervezetek, kísérők szíves előzetes mérlegelését a gyerekek toborzásával, regisztrálásával kapcsolatban. 

Lesz olyan helyiség, ahová el tud vonulni az a gyermek, akinek a nagy zajban egy kis nyugalomra lenne szüksége?

Igen, készülünk két ilyen helyiséggel is – a földszinti csarnokban található az akadálymentes csendes szoba, míg a regisztrációs pont feletti szinten egy további helyiség, ahová el lehet vonulni, ezek megtalálásában a helyszíni önkéntesek és a térkép, megállítótáblák segítenek majd.

Az idei Élménynapon is lehet matricát gyűjteni az egyes állomásokon?

Igen, a játékállomásokon egy gyűjtőfüzetbe matricákat gyűjthetnek össze a gyerekek, az összegyűlt matricákért cserébe pedig apró ajándékot kapnak. Nem szükséges minden állomáson matricát gyűjteni, elegendő öt darab matrica a kis ajándékhoz, a rendezvényről távozva pedig mindenki ajándékcsomagot vehet át.

Lesz biztosítva egészségügyi szoba a résztvevőknek?

Igen, a földszinti csarnokban található az akadálymentes, egészségügyi szoba, egészségügyi személyzettel – ennek megtalálásában a helyszíni önkéntesek és a térkép, megállítótáblák is segítenek majd.

Lesz biztosítva ruhatár a résztvevőknek?

Igen, közvetlenül a főbejáratnál biztosítunk az egész nap során ingyenes ruhatárat a résztvevőknek.

Hogyan lehet a helyszínen megtalálni az egyes aktivitásokat, mosdót, étkezést?

A helyszínen történő eligazodást az önkéntesek, valamint a gyűjtőfüzetben található térkép, a műsorvezetők és megállítótáblák is segítik majd.

Lesz lehetőség telefonszám helyszíni felírására egy adott gyermek esetében?

Igen, minden érkező gyermek karszalagot kap majd, amin lesz egy üres sáv a telefonszám felírásához.

Van lehetőség az előzetes névsor változtatására?

Igen, természetesen érkezhet más gyermek is az előzetesen leadotthoz képest. Csakis abban az esetben szükséges a változást jelezni e-mailben a rendezvény előtt, amennyiben az előzetesen megadott létszám nagyságrendileg változna, 1-2 fő esetében nem szükséges.

Mi a dress code?

Minden résztvevő számára kényelmes és réteges öltözetet javaslunk.